الأسئلة الشائعة
فيما يلي قسم الاسئلة الشائعة ، تجد به بعض الاستفسارات المتكررة لعملائنا. إذا كانت لديك أسئلة أخرى، فيرجى إرسالها إلى cs@blink.com.kw
اسئلة عامة
لماذا بلينك؟
تثق أكثر من 200 علامة تجارية في بلينك لمساعدتها على بيع منتجاتها عبر الإنترنت. منصة التجارة الإلكترونية من بلينك تقدم كل ما تحتاجه لبدء البيع على الانترنت والتسويق وإدارة حسابك.
هناك العديد من الميزات الرئيسية التي تجعل من بلينك أفضل منصة لبدء البيع عبر الإنترنت ، من بينها طرق دفع مرنة مصممة لراحة العملاء، وفرص وصول افضل للعملاء من خلال التسويق والاعلان، وفريق دعم مخصص متاح 24/7 للإجابة على أسئلتك
- أثناء بناء نشاطك التجاري ، سواء كنت مصمم ناشئ وترغب في البدء في بيع منتجاتك ، أو مالك نشاط تجاري وترغب في بدء البيع عبر الإنترنت ، بلينك توفر حلول مبيعات وتسويق مناسبة لنشاطك
ما هي تكلفة البيع على بلينك؟
هل تبحث عن طريقة موثوقة وفعالة من حيث التكلفة لنشر منتجاتك ؟ لا مزيد من البحث! نحن نقدم صفقة لا تقبل المنافسة - لن يتم محاسبتك ما لم تبدأ البيع.
نحن نعمل بنظام العمولة حيث تختلف الأسعار وفقًا لكل فئة، سيناقش فريق دعم بلينك الرسوم التي تخضع لها منتجاتك خلال عملية التسجيل
ما الذي يمكنني بيعه على بلينك؟
موقع بلينك لا يسمح ببيع المنتجات الغير اصليه، كل المنتجات المباعة في موقع بلينك يجب ان تكون أصلية 100%، لأن عملائنا يتطلعون دائما لأفضل جودة، ومع ذلك المنتجات التي لا تحمل علامة تجارية معروفة فهي مقبولة طالما أنها ذات جودة عالية .
لمزيد من المعلومات اتصل بنا او لعرض قائمة الفئات المقبولة للبيع على بلينك اضغط هنا
ما الذي أحتاجه لبدء البيع على بلينك؟
خطوات بسيطة تحتاجها للبدء في البيع عبر الإنترنت على منصة بلينك وتحقيق الأرباح. كل ما عليك القيام به هو التسجيل أدناه وتقديم المستندات المطلوبة. سيقوم فريقنا بالمراجعة في غضون 5 أيام والرد
عليك.
- مع منصة بلينك سهلة الاستخدام ، يمكنك البدء في البيع عبر الإنترنت بسرعة وسهولة. فلماذا تنتظر؟ سجل مجانًا وابدأ البيع على بلينك اليوم!
كيفية إدراج منتجاتي على بلينك؟
دراج منتجاتك في قائمة منتجات بلينك وعرضها على العملاء المحتملين هي عملية سهلة. ، ستحتاج إلى المعلومات الأساسية مثل اسم المنتج، وصور عالية الجودة، ووصف المنتج، و رقم الباركود اذا وجد-
- يمكنك إضافة مخزون سريع إلى متجرك ومن ثم بدء البيع.صممت منصة بلينك لمساعدتك على إدارة متجرك بسهولة، حتى تتمكن من التركيز على تنمية أعمالك.
كيف يمكنني توصيل منتجاتي المباعة؟
- عندما يشتري عميل بلينك منتجك ، سيتم إخطارك، وسيقوم فريقنا بالاتصال بك لترتيب عملية استلام المنتج منك، ثم تتولى بلينك عملية إعداد الطلب وشحنه وتسليمه إلى عميلك.
كيف أدير حسابي على بلينك؟
- بمجرد حصولك على الموافقة للبيع على بلينك، ستحصل على كافه البيانات والمعلومات من خلال مدير حسابك في بلينك.
Q: "Why am I asked to verify my identity when buying a digital card?"
To comply with the Ministry of Commerce and Ministry of Interior regulations for fraud prevention and identity protection.
Q : "Is it safe to share my Civil ID with you?"
Yes, we only request it once for identity verification, and we handle all data in accordance with Kuwait's data protection laws.
Q: "Will you ever ask for my One-Time Password (OTP)?"
No. Never share your OTP with anyone claiming to be from Blink. We will never ask for your OTP or bank password.
Q: "Can someone else use my payment card to buy a digital card or place an order on the website?"
No. For security and fraud prevention, the payment card must belong to the same person whose name appears on the customer account. Orders placed with mismatched or unauthorized payment details may be subject to cancellation, and the system may require additional identity verification. Blink reserves the right to refuse any suspicious transactions and take appropriate legal action if needed.
Q: "Why do I need to receive a verification call?"
For first-time buyers, we make a call to confirm the identity, mobile number, and address before sending the code.
Q: "What should I do if someone uses my card fraudulently to buy a digital card or place an order from our website?"
If you believe your card was used without your authorization, please contact your bank immediately to report the fraud and open a dispute case. Unfortunately, since digital card codes are sent instantly and cannot be revoked after delivery, we are unable to cancel or refund the order from our side. Blink follows strict verification procedures, and any unauthorized use must be handled through the bank or legal authorities.
Q: "Why do I need to provide my full address inside Kuwait?"
It is a regulatory requirement to ensure the customer is physically present and not using fraudulent methods.
Q: "What happens if I provide incorrect or fake information?"
The order will be blocked, and we reserve the right to report the incident to the authorities.
Q: "Can I share the digital code with someone else?"
Once the code is delivered to your registered email, it's your responsibility. Do not share it with untrusted sources.
Q: "How do you protect my data?"
All your information is stored securely and never shared with third parties unless requested by official government authorities.
Q: "What if I don't want to provide a Civil ID?"
You can verify your identity by calling us directly from your Kuwait mobile number or using the “Hawiyati” app.
Q: "Can I cancel my order after receiving the digital code?"
No. Digital cards are non-refundable and non-exchangeable once the code has been sent.
Q: "Why is my order delayed even after successful payment?"
If we detect any suspicious activity or missing verification steps, your order will be on hold until verification is complete.
Q: "How do I know the email I received is really from Blink?"
All official Blink emails are sent from @blink.com.kw. Do not trust any message from other domains.
Q: "Can someone hack my Blink account?"
Always use a strong password, enable email verification, and never share your account details or OTP.
Q: "Why was my order canceled?"
Orders may be canceled automatically if there are signs of fraudulent activity, mismatched account data, or payment issues.
Q: "What is the legal disclaimer I agree to when buying a digital card?"
You accept full legal responsibility for the usage of the card and confirm that your information and payment method are accurate.